i fredags



det är så jag säger det - håkan hellström
nej, det går inte att inte gråta. för ärligt talat..

och världen förtjänar inte dig
för du är det finaste jag vet
när allt annat här är falskt och fel


och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
du är det finaste jag vet


och allt roligt börjar och slutar med
att vi är nere och ute igen
men vad behöver vi egentligen
jag vänder om
hon bara ler
allén är inte så dålig ändå
när du går bredvid
och det är så jag säger det


världen förtjänar inte dig, du är det finaste jag vet och så länge jag har dig är allt bra. kan det någonsin finnas en finare låt med finare budskap? svar nej. jag säger som håkan, den här låten är till min älskade. och när man då hör den här låten, live dessutom, tänker på den personen, är ytterst töntig och oroar sig för att flygplanet han snart sitter i ska störta.. är det konstigt att man gråter? av alla låtar jag någonsin hört är den här förmodligen den som har betytt mest för mig. jag förknippar den med viktiga människor i mitt liv. jag har sjungit med i den och tänkt på louise. min bästa vän under en period på högstadiet, min bästa vän från stockholm, stockholm som låg och ligger alldeles för långt bort. jag har sjungit med i den och tänkt på en del andra vänner som betytt och betyder mycket för mig. och jag har förstås sjungit med i den och tänkt på henric. min fina henric. och ibland när jag varit ledsen och känt att ingen kunnat trösta mig, så har jag sjungit med och tänkt på håkan, för att hans musik ibland var det enda som kunde trösta mig. tack håkan. du är så fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback