så jag borde väl va lycklig nu, eller vadå, eller vad tycker du

läser fina fröken fornis blogg. en av mina favorit-inspirationsmänniskor och tänkare.
hon skriver att hon är mer van vid att vara olycklig än att vara lycklig.
och då tänker jag. men herregud, hur kan du vara olycklig?
stanna upp och se dig omkring. ser du inte allt vackert du har?
vänner & jobb. finaste lägenheten och allt sånt. och så tänker jag.
men herregud, jag kanske också skulle stanna upp och se vad jag har?
fatta att det är helt galet att gå runt och må dåligt över något som helst?
när jag har allt som jag har. samtidigt är det skönt att veta,
att vi alla har våra problem.
mitt stora problem är att mina problem är så pass små att dom knappt räknas som problem.
(som fina daniel adamys ray ropar ut i i snooklåten 'inga problem')
läser fina michaelas blogg. en av mina favorit-inspirationsmänniskor och tänkare. hon skriver att hon är mer van vid att vara olycklig än att vara lycklig. och då tänker jag: men herregud, hur kan du vara olycklig!? stanna upp och se dig omkring. ser du inte allt vackert du har? vänner och jobb. finaste lägenheten och allt sånt. och så tänker jag: men herregud, jag kanske också skulle stanna upp och se vad jag har? fatta att det är helt galet att gå runt och må dåligt över något som helst? när jag har allt som jag har. samtidigt är det skönt att veta, att vi alla har våra problem. mitt stora problem är att mina problem är så pass små att dom knappt räknas som problem. (som fina daniel adams ray ropar ut i i snooklåten 'inga problem')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback