den bästa sommaren, sjätte delen

29-06-12
efter en sista frukost med päronen och en frappe/människospaning/häng på starbucks med iphone som sällskap (medan mamma och pappa beundrade manhattan från ovan i empire state building) var jag tvungen att säga hejdå och sätta mig på en shuttle bus till la guardia och boarda planet till LA. kändes i hjärtat att behöva lämna både ett somrigt nyc och päronen bakom mig. inget annat att göra än att skicka iväg en smsbomb till chicagobrudarna som inte helt oväntat fick mig på bättre humör igen. en mellanlandning i memphis senare (även om man inte går utanför flygplatsen känns det kul att ha varit i ännu en amerikansk stad. se elvis-souvenirerna, höra tenesse-dialekten och se stadens matspecialitéer på flygplatsrestaurangerna) sjönk hjärtat i bröstet då jag insåg att jag under den fyra timmar långa flygresan skulle ha en liten unge bakom mig. som skrek. och sparkade. plus att jag fick fönsterplats utan fönster. modet steg dock igen när jag insåg att jag hade en datorskärm med x antal oupptäckta musikalbum samt en trevlig flygstolsgranne som bjöd på nötter och kex. väl framme på kaos-LAX lyckades jag ta mig till hilton och däcka i dubbelsängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback