tre veckor flängandes över usa

som ni kanske förstår var min semester fantastisk. när jag tänker på det är det ganska sjukt att jag inom tre veckor fått visa chicago för mina föräldrar, turistat i dc, hängt i nyc för tredje gången under mina 10 månader här och satt mig på ett plan till LA själv för att fortsätta till grand canyon och vegas. trots att vi missade en dag i chicago på grund av mammas och pappas försenade plan och att det var över trettio grader varmt så var det sjukt kul att få ha dem här. hann med arkitekt-båtturen på floden, chicago art insitute (där jag förvånansvärt nog fascinerades av monet-tavlor och till min stora förtjusning hittade en utställning med sandra backlunds klänningar), luncha på museumrestaurangen där jag åt den bästa maten sen jag kom till staterna, åka upp till sears towers 108e våning för en fantastisk utsikt över chitown och våga oss ut i glasboxarna, käka burgare till middag på grand lux café, avsluta onsdagen med fyrverkerierna över lake michigan på navy pier, wrigley field som är chicagos basebollarena, vandra genom wrigley ville och förbi alla tusen sportbarer, introduktion av frozen yoghurt, north avenue beach för att beundra staden från norr, hancock tower, luncha på cheesecake factory, shoppa skor på nordstrom rack, ta tåget till min lilla suburb, gå ner till stranden, visa huset och säga hej till mina värdföräldrar.
washington var bättre än förväntat och vi spenderade två dagar med att ta oss runt till alla monument, memorials och museum. ganska häftigt med så mycket historia samlad i en stad. sista dagen tog vi oss till georgetown som var en jättemysig stadsdel. men det bästa under mina föräldrars vistelese här var nog ändå dagarna i new york. att äntligen få tid att upptäcka manhattan på riktigt. sjukt mäktigt att få stå precis under frihetsgudinnan, väldigt konstig känsla att vara vid de gigantiska fontänerna med hundratals namn ingraverade där world trade center en gång stod och underbart att bara få vandra runt i carries kvarter i greenwhich village, svänga in på mollys cupcakes och ta med mig dessert hem till mamma och pappa som vi åt efter vår takeaway-middag i parken. veckan som följde, då jag roadtrippade i en minibuss genom californiens, arizonas och nevadas öken med skönaste kulturkrocken partymänniskor var en av de bästa veckorna i mitt liv. ni ska få höra mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback