ögonblick

har tre fantastiska helger i bagaget. igår åkte vi downtown. gjorde det man gör bäst i chicago sommartid. vandrar runt. köpte med oss lunch från chipotle (första gången för mig!) som var sjukt god och tog med till millennium park där vi satt och bedömde klänningar på de ca fem brölloppsfotograferingarna som hann äga rum innan vi gick vidare ner mot water tower på jakt efter forever yoghurt. efter en låång promenad och några om och men njöt vi av varsin froyo på en uteservering. sen fönsterhoppade vi, provsmakade choklad på ghiradelli och blev bästisar med en sexåring. det är när man hör skratt från andra sidan en gigantisk hm-butik som man vet att man hänger med verran och siri. eftermiddagen bjöd på jazzfestival, en stund vid buckingham fountain och sötpotatischips innan vi gick mot tåget hem.
 
förra lördagen var jag på mitt värdbarns bar mitzvah vilket är en väldigt big deal om man är jude. det betyder ungefär att du nu blir ansvarig för dina egna handlingar och innebär förutom att man måste lära sig en hel del hebreiska att man ska genomföra ett välgörenhetsprojekt och hålla ett tal om det. a var hur duktig som helst. efter själva cermonin är det fest. och då menar jag FEST. tänk typ stor bröllopsfest. fast med fler trettonåringar. vi hade tema old school video games och det stod gigantiska pacman, donkey kong och super mario-statyer på borden. vi vuxna minglade runt i baren medan servitörerna gick runt och bjöd på tilltugg och barnen klädde ut sig och fotades framför fotovägg, gjorde blåstatueringar osv. allihopa samlades för trerätters, det hölls tal och var full fart på dansgolvet hela tiden. önskar ni kunde fått se spektaklet med egna ögon. på söndagen vaknade jag hemma hos siri efter en utgång i boystown och wrigley wille. sjuukt skönt med sovmorgon för en gångs skull. fortsatte dagen i samma sköna stil och åkte till cheesecake factory för att käka burgare till brunch. sen blev det jurassic park i siris soffa och så var vi klara med den helgen.
 
för två veckor sedan var det malins och luisas sista helg i chi-town. lördagen spenderades på gurnee mills (världens bästa shoppingcenter/outlet!) med siri och luisa. alla tre kom ut med x antal kassar. sen styrde vi mot city och hängde på brians takterass i lincoln park, drack vin, skrattade och tjatade som bara vi kan. fantastiskt att ha alla mina tjejer där. natten blev förstås komplett med några timmars dansande på mad river. på söndagen bjöd luisas sköna värdmamma med mig, luisa och aurelia till en UNDERBAR fonduerestaurang där vi satt och pratade och åt, åt och pratade i flera timmar. fantastisk mat och fantastisk kväll på alla sätt och vis. sen blev det måndag och jag var tvungen att säga hejdå till luisa. kändes typ som att förlora sin högra arm. allt vi varit med om under våra 11 månader här spelades som en film om och om igen i huvudet. grät hela tågresan hem. men vi avslutar med flaggan i topp. och snart ska vi på nya äventyr. på tisdagen sa jag hejdå till malin vilket också var förjävligt. min lilla fartfläkt. men inom bara ett par veckor är du på acceptabelt avstånd igen. jaa det var väl bara det. guess i wanted to share some golden (and some not so golden) moments with you.
peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback